ІНСТРУКТИВНО-МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо викладання навчальних предметів

 

Міністерство освіти і науки України опублікувало лист від 30.08.2024 №1.1/15776-24

ІНСТРУКТИВНО-МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо викладання навчальних предметів / інтегрованих курсів у закладах загальної середньої освіти у 2024/2025 навчальному році

 У документі є рекомендації для викладання в початкових класах, а також у 5–11 класах з предметів та інтегрованих курсів таких освітніх галузей:

 

  1. ПОЧАТКОВА ОСВІТА
  2. МОВНО-ЛІТЕРАТУРНА ОСВІТНЯ ГАЛУЗЬ

МОВНО-ЛІТЕРАТУРНА ОСВІТНЯ ГАЛУЗЬ у класах із навчанням мовами корінних народів, національних меншин

  1. ІНОЗЕМНІ МОВИ
  2. МАТЕМАТИЧНА ОСВІТНЯ ГАЛУЗЬ
  3. ПРИРОДНИЧА ОСВІТНЯ ГАЛУЗЬ
  4. СОЦІАЛЬНА І ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНА ОСВІТНЯ ГАЛУЗЬ
  5. ГРОМАДЯНСЬКА ТА ІСТОРИЧНА ОСВІТНЯ ГАЛУЗЬ

7.1. Питання громадянської освіти, які можна інтегрувати в курс історії України / інтегрований курс історії 

  1. ТЕХНОЛОГІЧНА ОСВІТНЯ ГАЛУЗЬ
  2. ІНФОРМАТИЧНА ОСВІТНЯ ГАЛУЗЬ
  3. Мистецька освітня галузь
  4. ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА
  5. ЗАХИСТ УКРАЇНИ

Додатково винесено рекомендації для викладання іноземних мов і «Захисту України».

Насамперед у рекомендаціях розʼяснено зміни до Типової освітньої програми для 5–9 класів. Наголошено, що заклад освіти може збільшувати мінімальну кількість годин, визначену типовим навчальним планом на навчальний предмет / інтегрований курс. Більше про зміни до програми читайте за покликанням, а також дивіться запис вебінару.

Для вчителів громадянської освіти, які викладають у 6 і 7 класах, запропоновано два способи, як реалізувати цей освітній компонент:

  1. Інтегрувати питання громадянської освіти в курс історії України (у 6 класі в програму інтегрованого курсу історії; у 7 класі в програму курсу історії України), відобразивши це в навчальній програмі, яку затверджує педагогічна рада закладу освіти (додаючи визначені для громадянської освіти години до історії України або інтегрованого курсу). Питання громадянської освіти, які можна інтегрувати в курс історії України / інтегрований курс історії наведено в Додатку 7.1 до рекомендацій.
  2. Упровадити курс громадянської освіти в другому семестрі, керуючись тим, що Типовою освітньою програмою рекомендовано навчальні предмети та курси з навчальним навантаженням 0,5 години на тиждень вивчати впродовж одного семестру (Пояснювальна записка до Типового навчального плану, Додатки 3, 4). Проєкт відповідної модельної навчальної програми на стадії розроблення.

У рекомендаціях до викладання навчальних предметів та інтегрованих курсів мовно-літературної освітньої галузі наголошено, що вивчення текстів напам’ять не є обовʼязковим. Вимоги робити запис про результати перевірки вивчення учнями творів напам’ять із подальшим виставленням оцінок у журналі також немає.

Окрім того, індивідуальне оцінювання говоріння і читання рекомендовано проводити в межах поточного оцінювання учнівства. Для цих видів діяльності не потрібно відводити окремих уроків, визначати стовпець без дати на сторінці класного журналу.

У початковій освіті передбачено розширення соціокультурного компонента змісту питаннями енергоефективності й енергоетикету, відповідального споживання, зокрема в побуті.

Також у рекомендаціях наголошено, що 22 травня 2024 року сплив п’ятирічний перехідний період для чинного Українського правопису (постанова Кабінету Міністрів України від 22 травня 2019 року № 437). Тому в 2024/2025 навчальному році школи мають обов’язково дотримуватися норм чинного Українського правопису.

Джерело:

МОН України

 

https://mon.gov.ua/npa/pro-instruktivno-metodichni-rekomendaciyi-shodo-vikladannya-navchalnih-predmetivintegrovanih-kursiv-u-zakladah-zagalnoyi-serednoyi-osviti-u-20232024-navchalnomu-roci

 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *